San Francisco & Cook Islands - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jarith & Maureen - WaarBenJij.nu San Francisco & Cook Islands - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jarith & Maureen - WaarBenJij.nu

San Francisco & Cook Islands

Door: M

Blijf op de hoogte en volg Jarith & Maureen

11 Oktober 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Ons ontbijt bestond uit koffiebroodjes, cakejes, croissantjes en water. Te zoet voor de ochtend.. Om te pinnen moesten we de heuvel aflopen (de straten zijn echt enorm steil!!). Dan stond je ook meteen midden in downtown San Francisco. 2 Starbucks op nog geen 10 meterafstand van elkaar, een grote uggs store, mc donald, ga zo maar door. Taxi tegengehouden en op naar de Golden Gate Bridge. Het weer was prachtig. Het voelde geweldig om deze brug eindelijk in het echt te bekijken. Natuurlijk hebben we eeenorm veel foto's gemaakt. We hebben over de brug gelopen en genoten van het mooie weer en het prachtige uitzicht op San Francisco, Alcatraz en alles er omheen. We waren vroeg op de brug, volgens mij was het rond 09:00u. Toen we terug kwamen van ons tochtje over de brug (12:00u) was het aardig druk geworden. Ook waren er veel hardlopers.
Taxi gepakt en terug richting het centrum. Afgezet bij Lombard Street waar we het hoekige straatje op de foto hebben gezet. En ook daar zo steil!
We hebben geluncht in de buurt van Fisherman's Warf en zijn toen met een trammetje richting station Powell Street gereden. Super grappig om dat een keer te doen!!
Jammer genoeg kan ik niet veel bagage meer kwijt in mijn koffer anders was ik nog wel wat winkels in gegaan bij Powell Street. Hier moeten we toch maar een keer terugkomen!! Bij Union Square hebben we even op een bankje gezeten en toen was het alweer tijd om naar het hotel te gaan en onze koffers op te halen.

De stijle heuvels met volle bepakking afgelopen. Metro bij Powell Street genomen en op naar het vliegveld. Ingecheckt voor onze vlucht naar L.A. Een uur vertraging maar we waren binnen 1,5 uur in L.A. We hoefden ons niet druk te maken om onze koffers want die gingen ook meteen door naar Rarotonga. Mooie vliegtuigen die van vliegmaatschappij Virgin America. Neonkleuren in het vliegtuig en het instructiefilmpje is echt wel heel leuk gedaan haha!!
In L.A. moesten we weer in de rij gaan staan voor double check. Wederom alles ok, alleen werden Jarith z'n handen gecontroleerd op drugssporen ;). Mooi en groot vliegveld btw! Snel hapje gegeten en op naar de gate waar we meteen het vliegtuig in konden, Air New Zealand. 2-3-2, dus we zaten met z'n 2en naast elkaar bij het raam, top. Het was al wel 12 uur 's nachts, dus bedtijd. Helaas lukte het mij niet om in slaap te komen.. Dan maar een filmpje kijken aangezien Jarith inmiddels al zijn ogen had gesloten. Daardoor mistte ik gelukkig niet de eerste maaltijd, my luck! Alleen was dat niet zo denderend, maar goed. Toch maar weer een slaappoging gedaan en even een half uur à een uurtje geslapen. Beter iets als niets. De vlucht leek voor mij wel 24 uur te duren..terwijl de vliegtijd iets meer dan 9 uur was. Zo'n nachtvlucht is niets voor mij, je kan niet naar buiten kijken, in het vliegtuig is het donker, iedereen slaapt en ik kan niet slapen!! Ook een 2e film gekeken.. Aloha! Tussendoor kregen we ons ontbijt, een omelet, want de vruchtensalade was op. Iedereen was inmiddels wakker en een uur later waren we geland. Kia Orana! Welcome to the Cook Islands!

Op Rarotonga ging het er op z'n Surinaams aan toe. In de rij voor de douane, we waren de enige grote vlucht vandaag dus de mensen waren blij dat ze weer mochten werken. Alles op z'n tijd ;). Het weer heeft er ook misschien iets aan bij gedragen. De gall en gall (op z'n Cooks) ging open maar iedereen stond suf te wachten voor de douane dus geen kip die een fles drank kocht. Na nog geen 15 minuten werd de gall en gall weer gesloten. Dat was het weer voor vandaag.. :p
We werden wel enthousiast ontvangen door een vrolijke muzikant. Voor de bagageband op een klein podiumpje zat hij te pengelen op z'n gitaartje. En zingen ging hem ook goed af!
Koffers van de band gehaald en gelukkig konden we deze achterlaten bij de incheckbalie voor onze vlucht naar Aitutaki (we kwamen 07:00u 's ochtends aan en onze vlucht naar Aitutaki ging pas om 15:30u). Het vliegveld van Rarotonga lag aan het strand dus we zijn met onze rugtassen even naar het strand gelopen. Het begon te spetteren dus we zijn snel doorgelopen naar het hotel tegenover het vliegveld. Daar konden we ook nog een ontbijtje meepakken. Ik had toch nog trek en ik was behoorlijk moe aangezien ik nauwelijks had kunnen slapen in het vliegtuig. Dus we hebben ongeveer 2 uurtjes in dit hotel gerelaxed (Islander Hotel). Vervolgens zijn we naar het haventje en het dorpje gelopen. Wat winkeltjes bekeken en zo nu en dan gerust, het was warm en we hadden behoorlijk zware rugtassen bij ons..

Terug op het vliegveld konden we ook nog even bijkomen. Met een vliegtuig waar nog geen 32 mensen in konden vlogen we verder naar Aitutaki. Binnen 50 minuten waren we er. Wat een prachtig uitzicht vanaf de lucht op de helder blauwe lagune!!
We werden hartelijk ontvangen door de man van ons verblijf, Junior. In een oude truck werden we naar ons verblijf gebracht, Vaikoa Units. Een huisje aan de tuin, no. 2. Prima voor ons! Op nog geen 20 meter afstand van het 'strand'.
We hebben onze spullen in het huisje gezet, omgekleden en Jarith heeft gebeld voor een duikexcursie. Daarna zijn we het strandje opgegaan. Hoe mooi zag dat eruit. De kleur van het water, het witte zand en de witte schelpen op het zand. We zijn een stuk over het strand gaan lopen en plots zag ik een schelpje bewegen. Geweldig! Op de foto.. Maar toen zagen we er tientallen lopen haha!! Wat een mooi gezicht!
Bij een aantal winkeltjes, verspreid over enkele meters, boodschappen gedaan. Er valt vrij weinig te halen hier. Het zijn kleine winkels en behoorlijk prijzig ook. Onderweg terug werden we gevraagd of we een lift nodig hadden. Ook op Rarotonga was dit een peer keer aan ons gevraagd, aardige mensen! Toevallig was het Teking die dit nu aan ons vroeg. Hebben meteen gevraagd naar onze Snorkeling Safari Cruise die we bij hen op de planning hadden staan. Hij wist niet zeker of dat de woensdag voor ons door ging aangezien de weersvoorspellingen regen en bliksem aangaf. Hmmm...

We wilden 's avonds bij de buren gaan eten maar die waren half 9 al dicht aangezien ze de volgende dag een bruiloft hadden. Dan moesten we naar Mango Takeaway maar dat vond Jarith te ver lopen. Junior en zijn vrouw wilden ons wel even met de scooter afzetten. Dus wij achterop de scooter en op naar Mango Takeaway. Daar pizza's besteld en tijdens het wachten viel ik aan tafel in slaap.. Pizza's kregen we niet op maar we konden ze meenemen.
Lopend moesten we terug, gelukkig had Jarith een zaklamp bij zich want het was pikkedonker! Snel een koude douche genomen en het bed in gedoken. Eindelijk konden we weer 'normaal' slapen.

De volgende ochtend besloten we de lagoon op te gaan met een ander bedrijfje, Aitutaki Adventures. Het weer zag er goed uit en Teking ging vandaag niet. We wilden deze trip niet mislopen dus we besloten om dezelfde dag nog dit te gaan doen. We ontbeten aan het strand en rond 10 uur werden we opgehaald. We waren met ongeveer 12 man. Het was een geweldige trip. De eilandjes, Honeymoon Island & One Foot Island waren super mooi! We hebben 1 x gesnorkelt, dat was erg mooi maar we hebben ook op andere mooie plekken gesnorkelt. Wel hebben we een paar grote Trevally vissen gespot. En een schildpad! Helaas niet op het moment dat we in het water waren..
De lunch op One Foot Island was super goed. We zaten echt op een paradijselijk stukje aarde. Met een paar andere mensen wilden we voor een 2e keer snorkelen maar dat ging helaas niet door vanwege het weer. Er stond teveel wind waardoor er waarschijnlijk niets te zien was. Dan maar terug naar One Foot Island om de mensen op te halen die daar waren achtergebleven. Er zou een bruiloft plaatsvinden en dus gingen we naar een ander eiland om daar nog even te snorkelen/chillen. Op dat moment begon het te regenen en besloten we terug te keren. Al met al hebben we een super leuke dag gehad en ook super mooie foto's geschoten. De zon hebben we nauwelijks gezien maar het was lekker warm en het had gelukkig niet de hele dag geregent.

Rond half 4 waren we terug bij ons huisje en hebben we ons opgefrist. We waren nogal moe dus we besloten even een dutje te doen.. We zijn nog een paar keer wakker geworden en hebben uiteindelijk besloten om niet meer te gaan eten en door te slapen.. Rond 7 uur de volgende ochtend stapten we onze bed uit. Al die uurtjes slaap hadden we blijkbaar even nodig!

Jarith belde met Bubbles, de duikinstructeur, en besloot om toch vanochtend te gaan duiken. Ik heb Teking afgebeld en Jarith uitgezwaaid toen hij werg opgepikt. Samen met nog 4 anderen gingen ze duiken. Rond 13:00u kwam Jarith weer terug. Het duiken was fantastisch. Ze hadden schildpadden, haaien, roggen en nog meer gespot. 29 meter onder water.. Hij was blij dat hij mee was gegaan.
We besloten om nog fietsen te huren. Mama Vaikoa belde met een fietsverhuurbedrijf en binnen 10 minuten hadden ze 2 fietsen gebracht. We zijn op pad gegaan en onderweg gestopt bij een Takeaway voor de lunch. We wilden dit op het strand gaan eten maar het strand er tegenover was niet zo veel aan. Dan maar aan een tafeltje bij de Takeaway. Dat was maar goed ook want het begon meteen te spetteren. We hebben daar ruim 45 minuten gezeten totdat het enigszins droog was. Toen zijn we door gaan fietsen naar Bubbles, Jarith moest nog een stempel in zijn duikboekje hebben. We kwamen midden in een klein dorpje terecht, waar ze een paar leuke winkeltjes hadden. Op de terugweg was er nog eentje open en daar hebben we wat boodschapjes gedaan.
Het werd al schemerig dus het was tijd om terug te fietsen en te bedenken waar we zouden gaan dineren. Dat stond vandaag wel op de planning! Het werd bij de buren, Tamanu Beach. We hebben ons even snel opgefrist en zijn er gaan eten. Erg goed btw!
Rond 21:15u terug in ons huisje en maar meteen gaan slapen. Op naar ons laatste dag hier op Aitutaki!

Ontbeten aan het strand. Toen met de fiets richting het vliegveld en naar Ootu Beach, wat erg mooi was!! Nog even gesnorkelt bij Vaikoa Units voor de deur, gewandelt over het strand en foto's (selfies..) gemaakt met palmbomen.. Toen was het tijd om in te pakken en onze vlucht te pakken naar Rarotonga. Het vliegtuigje van Air Rarotonga bracht ons in 45 min naar Rarotonga.

We waren haast een taxi ingestapt totdat de mevrouw van Sunrise Beach Bungelows 'Maureen' riep. Ze was een beetje laat en dat heeft ze wel 20x laten weten onderweg naar onze bungalow. Ze bleef maar praten.. Er was iets misgegaan met de reservering en Sunrise Beach Bungalows bleek vol te zitten. Om haar gasten toch blij te houden kregen we een upgrade. We werden afgezet bij Muri Beach Cottage aan de lagoon... Het was in de avond, dus we zagen de lagoon niet maar we hoorden het wel.. Toen we de cottage inliepen keken we meteen onze ogen uit. Groot!! Wow! We waren nu heel benieuwd naar ons uitzicht. En wat werden we beloond de volgende ochtend! Na een aardig fris nachtje (geen idee, maar we hadden het koud gekregen onder zo'n dun dekentje) deden we de gordijnen open en keken zo recht in de (blue) lagoon!! Prachtig! Palmbomen, wit strantje, helder blauw water en niet te vergeten zonnestralen!! Die hadden we niet veel gezien dus we waren super enthousiast. Ik stond nog in mijn pyama op het balkon te kijken naar al dat moois toen ineens de tuinman me aansprak. Oops! Even later kwam hij terug met een paar zelfgeplukte bananen. Wat lief!!
Snel omgekleed en op weg gegaan naar de supermarkt voor ons ontbijt welke we hebben opgegeten op ons balkon met uitzicht op het water.
Daarna hebben we onze zwemkleding aangetrokken, onze snorkels gepakt en naar het strandje gesneld. Omdat de zon nog steeds scheen en er weer bewolking aankwam hebben we snel de camera en het statief gepakt om nog een paar selfies te schieten op van die mooie grote, zwarte, glibberende rotsen in het water. Dat ging eventjes verkeerd want ik viel natuurlijk van een rots af en bezeerde m'n voet. Ach ja, shit happens. Snel maar terug naar onze spullen en gaan snorkelen. We zijn niet zoveel vissen tegengekomen als op Aitutaki maar dat hinderde niet. Na het snorkelen nog even op ons privéstrandje gelegen en toen terug naar debungalow om even af te spoelen en een boekje te lezen op het terras. Wat een heerlijk vakantiegevoel!!

Muri bestaat alleen uit een straat met enkele restaurantjes of take aways en nog geen 2 winkeltjes. We hebben die avond gegeten bij de plaatselijke Vietnamees. Muri schijnt erg populair te zijn onder de toeristen, maar toch zag je ze niet zoveel. Misschien bleven die in hun huisje zitten..

De volgende ochtend werden we om 10 uur opgehaald door de kwekdame die ons eerst naar The Islander Hotel (tegenover het vliegveld) bracht om onze koffers af te geven en ons vervolgens afzette bij de markt. Dat was een gezellige boel! Kraampjes met souvenirs, veel eten en muziek! Het was weer lekker warm alleen hield de regen aan vandaag. We liepen rond 12:30u terug naar het hotel om wat te drinken en ons klaar te maken voor de reis naar Auckland. Op het vliegveld van Rarotonga werden we weer toegespeeld en gezongen door het mannetje met zijn gitaartje alvorens we in de regen het vliegtuig instapten. Dag Cook eilanden, we hebben genoten!!

We zijn nu in Auckland gearriveerd en verblijven in The Shakespeare Hotel (ook een bierbrouwerij). Het is bedtijd.. Jarith is inmiddeld in slaap gevallen dus ik ga ook maar douchen en slapen. Morgen gaan we Auckland verkennen!

• 11 Oktober 2015 - 13:55

Sibylle:

Wat een mooie reis en wat een prachtige ervaringen ! Heel leuk, dat wij thuis zo mogen meegenieten van jullie reis ! Dank je wel en nog heel veel plezierige ervaringen !
    XXX Sibylle en Harry

• 11 Oktober 2015 - 21:15

Lia :

Tijdens het lezen van de blog bekroop me het gevoel dat ik ook altijd had als ik de blog van Costa Rica las. Dat jullie dit toch allemaal mogen beleven, en wat hebben jullie een plezier. En.... zoals Sibylle al zei, dat wij dit op afstand mee kunnen maken. Ik geniet altijd van het verslag. Nu op naar Auckland. Kus voor alletwee, Harry en Lia.

• 14 Oktober 2015 - 17:36

Martine:

Hahahaha Jarith houdt van slapen!!!
    Leuk hoe je al die mensen ontmoet, met hun persoonlijkheden, maakt het veel meer een persoonlijke vakantie! Ben heel benieuwd naar de bijbehorende foto's, hopelijk gaat dat ook lukken er wat op te zetten.
    Genietse en ik lees mee op z'n Surinaams...elke keer een beetje tussen het slapen door ;-)
    Wees blij met de regenbuitjes, wij zouden ze wel willen om het water in 't binnenland wat hoger te krijgen, waardoor we beter kunnen varen.

Verheug me op 't volgende verslag, so don't wait to long!
    knuffels.