San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jarith & Maureen - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jarith & Maureen - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: M

Blijf op de hoogte en volg Jarith & Maureen

04 Oktober 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Hoii!!

3 oktober 2015: 4 uur 's ochtends ging onze wekker. Na nog geen 2 uur geslapen te hebben was het tijd om op te staan, onze laatste spullen in te pakken en op weg te gaan naar Schiphol. Onze geweldige trip begon!
We waren ruim op tijd op Schiphol. Koffers afgeven, in totaal 40 kg maar hoe kan dat ook anders met 2 kleine koffertjes, en met Joop en ma ergens wat drinken. Dit keer geen Starbucks.. Na een aantal minuten kwamen daar ineens ons neefje en nichtje aangelopen! Wat een super leuke verassing Chan!!

Na afscheid te hebben genomen door naar de douane wat tegenwoordig via een poortje gaat. Paspoort wordt gecheckt, foto wordt genomen en als alles ok is gaat het poortje open.
Dan nog even snel een puzzelboekje en een kussentje gekocht en op naar de gate. We hoefden niet ver te lopen, het was meteen de 1e gate die we tegen kwamen! Er werden ons geen vragen gesteld, we mochten meteen het vliegtuid in, rij 62. Vliegtuig zat compleet vol. We liepen een klein beetje vertraging op doordat er passagiers niet kwamen opdagen en hun koffers uit het vliegtuig werden gehaald.

We vertrokken vanuit de polderbaan. Inmiddels hadden we een slaappil ingenomen waar ik nog suffer van werd dan dat ik al was. Nog voordat we de lucht in gingen sliep Jarith al.. De vlucht verliep heel goed. We hebben goed kunnen slapen. Zelfs ik heb kunnen slapen !! Dat had wel tot gevolg dat ik de film Magic Mike XXL, wilde ik idd weer zien, niet kon afkijken! Eten was ook goed (pasta en pizza haha). Op een gegeven moment raakte we in de praat met een Amerikaan die naast ons zat. Hij maakte robotsgrepen als beroep.. Die wilde hij ons wel laten zien. Grappig om te zien maar niet super indrukwekkend.
Boven de Rocky Mountains hadden we even last van turbulentie maar de landing ging perfect. We zijn in San Francisco!!

Vliegtuig uit en in de rij customers.. Er liep een vrouwtje heen en weer te schreeuwen over een bepaalde stempel in je paspoort. Als je dat had mocht je in de kortere rij natives en American citizens. Ik in mijn paspoort kijken en ja hoor, die had ik nog van Miami 3,5 jaar geleden! Ik vragen en inderdaad ik mocht naar de andere rij. Dat wilde ik niet vanwege Jarith maar hij mocht met me mee.
Bij een apparaat hebben we onze vingerafdrukken en foto gemaakt. Vervolgens moesten we beiden in een andere rij gaan staan omdat we niet tot dezelfde familie behoorden. Jarith moest aan een balie opnieuw vingerafdrukken laten maken en bij mij werd alleen een stempel in mijn paspoort geplaatst. Ze vroeg wat ik kwam doen en hoe lang ik bleef en that's it. Niet lastig toch..
Jarith was sneller dan ik en had de koffers al gevonden. Door naar de uitgang, naar BART waar we de trein/metro konden nemen naar downtown San Francisco.

We kwamen uit in Powell Street waar we ineens middenin de stad stonden. Allemaal winkels om ons heen. Ik voelde me meteen thuis!!
Stijle heuvels opgelopen om bij ons hotel, Grant hotel, te komen. Het was aardig warm! We werden heel vriendelijk ontvangen door een meisje. We konden meteen naar onze kamer op de bovenste verdieping. We moesten snel omkleden want we hadden een excursie naar Alcatraz op de planning staan. Heel enthousiast trokken we zommerse kleren aan en ik deed nog een vestje in mijn tas. Er werd een taxi voor ons besteld en binnen no time stond deze ook voor de deur. Voor 11 dollar werden we bij Pier 33 afgezet waar we de boot naar Alcatraz konden nemen. We waren precies 15 minuten voor tijd! Uitstekend! Het was alleen behoorlijk gaan waaien en we hadden het best fris gekregen. Ik had gelukkig mijn vest bij me en die heb ik ook niet meer uitgetrokken.. We werden op de foto gezet en we konden meteen de boot op. Binnen 20 minuten waren we op Alcatraz eiland. Het was niet meer zo warm.. Jarith had het ook behoorlijk koud! Gelukkig scheen de zon nog wel.
We hebben een audio tour door de gevangenis gedaan wat heel indrukwekkend was. Op sommige punten konden we mooie foto's van San Francisco en de Golden Gate Bridge maken. Na nog geen 1,5 uur hadden we het wel gezien en hebben we de boot terug genomen.

Vanaf Pier 33 zijn we verder naar Pier 39 gelopen, Fisherman's Wharf. Dat zag er heel leuk uit! Muziek, winkels met allemaal hebbedingetjes, restaurants, kermisattracties.. We hebben er rond gelopen en zijn toen ergens in een visrestaurant gaan eten. Ook hier kwamen we niet echt op temperatuur dus nadat we waren uitgegeten hebben we de taxi terug naar het hotel genomen. Ik was ook beheoorlijk vd kaart, dus het was douchen en lekker naar bed!!

Nu lig ik nog in bed maar vandaag gaan we naar de Golden Gate Bridge en even lekker door de stad wandelen. Dan is het alweer tijd om verder te reizen naar de Cook eilanden!!

Tot het volgende verslag!!

  • 05 Oktober 2015 - 20:27

    Lia:

    Ik had al op je email gereageerd. Fijn dat de reis zo goed verlopen is. En een hele ervaring daar he.
    En dit is nog maar het begin.
    Wij zijn vandaag weer thuisgekomen en hebben het ook heel leuk gehad met prachtig mooi weer.
    Kus, Harry en Lia

  • 10 Oktober 2015 - 00:39

    Bruno:

    Wat een leuk begin van jullie mooie reis. Wij weten inmiddels dat jullie ook genieten op de Cook eilanden. Zijn al benieuwd voor de volgende verslag. Dikke kus Bruno en Lina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jarith & Maureen

Actief sinds 02 Okt. 2015
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 2902

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2015 - 01 November 2015

San Francisco - Cook Islands - New Zealand

Landen bezocht: