Hanmer Springs en Christchurch - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Jarith & Maureen - WaarBenJij.nu Hanmer Springs en Christchurch - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Jarith & Maureen - WaarBenJij.nu

Hanmer Springs en Christchurch

Door: M

Blijf op de hoogte en volg Jarith & Maureen

15 November 2015 | Nederland, Rotterdam

We zijn inmiddels al 2 weken terug maar ik wil de laatste paar dagen van onze reis graag nog even met jullie delen.

Woensdag 28 oktober

Akaroa gedag gezegd (wederom iets langer in bed blijven liggen waardoor we precies om 10 uur hadden uitgecheckt) en op naar Hanmer Springs. Daar kregen we weer zicht op de bergen, want het gebied bij Christchurch is aardig vlak en dat doet je snel aan NL denken. Je gaat dan echt de bergen missen want dat is hier prachtig om te zien.
Begin vd middag kwamen we in Hanmer Springs aan. We hebben een cabin geregeld bij de Top 10 camping en zijn meteen doorhelopen naar de Hot Pools. Het was vandaag regenachtig dus het was van het ene warme bad naar het volgende rennen ;). Toen we in de Rock Pool zaten kwam er iemand een paar foto's van ons maken. Natuurlijk voor de verkoop. Ze hebben er ook glijbanen dus wij daar in. Met van die banden, super cool was dat! Nadat we in een andere glijbaan waren geweest kwam er iemand naar ons toe die ons vertelde dat we extra moesten betalen voor gebruik van die glijbanen. Snel wegwezen dus.. Na een paar uur ontspannend te hebben gebaderd en gebubbeld zijn we ergens in een kroeg gaan eten. 'Thuis' nog even tv gekeken en daarna naar bed.

De volgende ochtend moesten we het laatste gedeelte van onze reis afleggen naar Christchurch. Na vijf minuten onderweg te zijn keerden we weer terug, ik wilde de foto's die in de Hot Pools waren gemaakt nog wel even zien!! Er zat gelukkig een leuke bij dus die kon ik ook niet laten liggen ;).

Nu was het echt tijd om naar Christchurch te gaan, daar nog even rondkijken en de laatste dingen regelen. We hadden beiden geen zin om er naartoe te gaan. Maar de Top 10 camping in Christchurch zag er goed uit! Voor onze laatste 2 dagen wilden we een kamer met alles erop en eraan. We hadden zelfs een overdekte oprit voor de auto. Dat was handig, want het regende en we moesten de auto leeghalen om onze spullen in te pakken.
Dezelfde dag zijn we naar het centrum gereden, of wat er nog van over is want wat zag het eruit! In 2010 en 2011 zijn er aardbevingen geweest waardoor het de stad erg in de vernieling heeft gebracht. Overal stonden afgezette gebouwen of waren ze bezig met renoveren van wegen en gebouwen. We zijn naar een klein winkelcentrum geweest wat is opgezet met gekleurde containers. Heel gaaf ziet dat eruit. Volgens de Lonely Planet is dit iets tijdelijks. We zijn ook naar Quake City geweest, een museum dat over beide aardbevingen verteld. Daarna nog even naar een overdekt winkelcentrum maar dat stelde niet bizar veel voor. Doordat de stad zo in puin ligt zag het er ook niet zo mooi meer uit. In de buurt van de camping zat een ander groot overdekt wikelcentrum maar daar besloten we morgen nog eens naartoe te gaan.
Terug op de camping zijn we om ons op te warmen nog even in de 'spa' gegaan (een bubbelbad in een hokje ergens op de camping). We kregen een half uur gratis vanwege ons lidmaatschap maar we mochten een uur blijven!

De laatste dag in Christchurch hebben we eerst in bed doorgebracht, we hoefden niet uit te checken om 10 uur ;). Daarna zijn we naar dat overdekte winkelcentrum gegaan waar ik nog een koffertje heb gekocht, aangezien we niet alles meer in onze koffers en rugzakken konden vervoeren. Vervolgens zijn we naar AntArctica gegaan, wat vlakbij het vliegveld lag. Ook een soort museum waar we pinguins konden zien, een 4d film konden kijken en nog wat meer dingen konden doen/lezen wat betreft AntArctica. Erg leuk btw!
Het was tegn het einde vd middag en tijd om de auto te gaan schoonmaken. Uitgezogen en door de wasstraat en dus klaar om terug gebracht te worden. Onze laatste maaltijd was bij de McDonald. Terug op de camping stelden we het inpakken zo lang uit dat we pas rond 23u hiermee begonnen. Gelukkig ging daar niet zo heel veel tijd in zitten..

De volgende ochtend op tijd eruit, ik wilde om half 9 de auto terug brengen. Alles was prima, ze hebben een taxi voor ons besteld en binnen no time stonden we op het vliegveld.. Dag Nieuw Zeeland!!

Bedankt voor het lezen van onze blog!!

• 16 November 2015 - 01:08

Lia:

Hoi luitjes,
    Om te beginnen vond ik het waanzinnig leuk om jullie blog te volgen. Zoals ik al eerder vertelde vindt ik het schitterend om een beetje mee te reizen. Samen met jullie reisbeschrijving, Google en internet. Ik vind het waanzinnig leuk dat jullie zo verschrikkelijk van de reis genoten hebben. Dit was een ervaring die je niet snel nog eens mee zal maken. Jullie hebben onwijs veel gedaan en gezien. Prachtig. Maar ik ben ook altijd weer blij dat jullie weer gezond voor onze neus staat. Misschien op naar de volgende reis???? Kus.

• 18 November 2015 - 06:42

Kathinka:

Geweldige reis, leuk verhaal. Heb heel veel zin ook een keer naar N Z te gaan